Maatschappelijke beleving

Hoe burgers de haven beleven en wat ze ervan vinden, onderzoeken we met de Draagvlakbarometer. Hieruit blijkt dat de haven vooral is gekend als economische motor. Maar ook dat mensen niet zo veel weten over onze inspanningen rond duurzaamheid, natuur en recreatie in de haven.

Het versterken van het draagvlak is noodzakelijk voor de verdere ontwikkeling van de haven. Daarom richten we ons tot het grote publiek in verschillende initiatieven, om hen te informeren, bewust te maken en te laten participeren. En om de bedrijven bekend te maken als werkgever. 

  • Het MAS Havenpaviljoen informeert bezoekers op een interactieve manier over de haven;
  • Het Havencentrum in Lillo laat bedrijven en professionelen kennismaken met de haven, helpt bedrijven bij de praktische organisatie van events en toont jongeren toekomstmogelijkheden in de haven.

Daarnaast zijn er voor iedereen heel wat leuke momenten te beleven in de haven:

  • Tijdens de Vlaamse Havendag openen bedrijven in de haven hun deuren voor het publiek;
  • De Haven Challenge daagt sportievelingen uit op een parcours met obstakels;
  • Havenland organiseert open dagen, excursies en tentoonstellingen;
  • Een dagje eropuit? De fietskaarten leiden fietsers door het havengebied, langs natuur én interessante bedrijven.

Wordt jouw bedrijf partner in een open event in de haven? Of organiseert het er eentje? 

Contacteer ons.

Sustainable Development Goals Haven Van Antwerpen

Downloads

Voorstelling duurzaamheidsrapport 2017

Op 10 oktober 2017 stellen Port of Antwerp, Maatschappij Linkerscheldeoever en Alfaport/Voka het duurzaamheidsrapport 2017 aan het grote publiek voor.